20 maart 2014

Lente (3) zaaien groente en kruiden en verkoopwagentje

Vandaag de officiële start van het voorjaar! 
Een lekkere temperatuur met een beetje veel wind, maar toch nog lekker 
weer een hoop gedaan in de tuin.
Heel leuk dat vandaag ook de magnolia ging bloeien!




Deze week van alles gezaaid.


Veel soorten kruiden, o.a. peterselie, bieslook, dille, 
maggieplant, marjolein en nog meer.
Ook wat groente als komkommer, tomaten, courgette. 

Een gedeelte staat in de vensterbank, daar hebben we het meeste zon. 
Een beetje gek gezicht als je naar binnen kijkt maar het is voor het goede doel ;).



Een ander gedeelte o.a. kropsla en pluksla staat buiten in de 'zogenaamde' koude kas.



Bietjes en bosui zijn al in de volle grond gezaaid. Van de bietjes wil ik ook nog wat in
potjes voorzaaien kijken hoe dat gaat.
Ik wil om de 2/3 weken wat zaaien zodat je niet alles tegelijk hebt.
Het stukje moestuin heb ik opgedeeld zodat het makkelijk te zien is
waar wat komt/ staat. Ik heb een plattegrondje gemaakt welk soort waar komt 
te staan. 



Wortelzaad staat even te 'weken' in vochtig zand
dan kan het over een paar dagen de volle grond in. Het schijnt dan beter aan te slaan.

Ik had nog maggieplant staan (overblijvende plant), de eerste puntjes staken alweer
 boven de pot uit. Ik heb ze gedeeld en in andere potten overgepoot. 
Ook de aardbeienplantjes staan in een 'nieuwe'bak (geen foto)
.



Verder is de schutting klaar en het nieuwe verkoopwagentje (dat deden we samen).
Hier ga ik eieren en kleine potjes honing in verkopen.
Als ik veel kruidenplantjes en groente plantjes zoals sla heb, komen 
ze ook in het karretje te staan.


Ook nog even het straatje aangepast. Ik ben benieuwd of het gaat lopen.
Bij goed weer wil ik zaterdag beginnen met de verkoop.
De eerste kleine potjes honing zijn afgevuld. 




-----------------------------------------------------------------------------------------


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.