26 maart 2014

Baktip 1# (teflon) bakblik bekleden

Hoe krijg je een mooie ontbijtkoek of cake, zonder dat het breekt als je hem eruit wilt halen?

Ik bekleed mn bakblikken met bakpapier. De bovenrand smeer ik een klein beetje in met wat zachte boter zodat het bakpapier beter blijft zitten.




Bovendien heb ik wat bakblikken met een teflon laag. Er zitten wat krasjes in (van toen ik dit nog niet bedacht had). Teflon is giftig als het loslaat of gaat bladeren. Daarom bekleed ik ze ook, zolang ze verder nog goed zijn gooi ik ze niet weg.

Beslag erin, en even later til je het baksel zo uit het bakblik.







Teflon word gelinkt wordt met tumoren, geboorteafwijkingen, leverbeschadigingen, hormonale dissbalans en andere gezondheidsproblemen. Laatst heb ik daarom 2 koekenpannen weggegooid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.