6 maart 2014

Eiersalade

De meeste zullen weleens eiersalade maken. 
Lekker voor op een (zelfgemaakte) cracker of op brood. 
En zonder e-nummers! 
Toch even leuk om een receptje te delen.
Ieder maakt het op zijn manier. 
Doe jij er nog iets anders door?



Wat heb je nodig:

5/6 gekookte eieren.
paprika poeder
kerriepoeder
kurkuma
peper
keltisch zeezout
mosterd
mayonaise
verse bieslook (in de zomer)

Snij de eieren in stukjes, in de quick-chef van tupperware werkt ook goed.
Doe van alle kruiden een beetje erin, 
zout, mosterd en een lepel mayonaise erdoor en roer door elkaar.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mayonaise kun je zelf maken, dat vind ik niet altijd handig en omdat er rauwe eieren inzetten ook niet zo geschikt voor kleine kinderen. Wij vinden deze mayo zonder e-nummers en zonder suiker lekker:
Er is ook een niet bio variant, met blauwe of rode deksel. O.a. verkrijgbaar bij Jumbo.

De bio versie koop ik bij de Ekoplaza.





4 opmerkingen:

  1. laatst een recept gelezen om eigen gemaakte mayo te laten fermenteren en waardoor het langer houdbaar wordt. Volgens mij bij getrouwd met kinderen, misschien even zoeken ;).
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Ilse, Ik heb het gevonden, leuk site trouwens. Ik heb haar wat vragen gestuurd waar je rauwmelkse yoghurt kunt kopen bijvoorbeeld.

      Groetjes!

      Verwijderen
  2. probeer mayo te maken van een gekookte eigeel alleen, een paar druppels citroensap of citroenzuur (poedervorm), ik maak het al jaren zo, heerlijk. eierensalade: 4-5 eieren, pere, zout, bieslook, een halve appel in stukjes, een augurk, super lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het delen, ik heb het al vaker gelezen alleen nog nooit geprobeerd om zo
      mayonaise te maken.

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.