24 maart 2014

Havermout muffins

Deze muffins kun je eten als ontbijt, maar het is ook lekker als tussendoortje.
Havermout is erg gezond en lekker goedkoop!


Dit recept had ik een keer op een kladje geschreven, ik weet niet meer waar ik het vandaan heb.

Ik haalde er 6 grote en 4 iets kleinere muffins uit.

Wat heb je nodig:

125 gram havermout of havervlokken
150 ml (plantaardige) melk, water of karnemelk
2 eieren
1 banaan
1 theelepel baking soda
1 theelepel koekkruiden of kaneel
snufje keltisch zeezout
60 gram dadels in stukjes
hand vol rozijnen

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Doe de karnemelk, eieren, banaan, koekkruiden, zout en baking soda in een kom met spatdeksel en maak er met de staafmixer er een romige massa van. Voeg de havermout, dadels en rozijnen toe en roer even goed door.
Vul muffinvormpjes (ik gebruik siliconen) met het mengsel. Niet helemaal tot de rand want het rijst nog iets.

Bak ze in ongeveer 15 tot 20 minuten gaar.

Je kunt ze warm of koud opeten! En gerust een paar
dagen in de koelkast bewaren. Invriezen gaat ook prima.

Eet smakelijk!


3 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.