15 maart 2014

Lente (2) 2014

Wat een heerlijk weer is het afgelopen week geweest. Vandaag al weer wat kouden, weer even wennen ;). We hebben een hoop gedaan in de tuin. Er is veel gesnoeid, het gras is gemaaid en geverticuteerd. Bemesten en doorzaaien komt volgende week als er regen verwacht word.

Alle potten, kweekkastjes en 'buiten' prullaria verzameld en schoongemaakt. Ik denk dat ik wel vooruit kan met zoveel potten, het worden er elk jaar meer ;)





Bijna al het straatwerk is alweer schoongespoten met de hoge druk en opnieuw
ingeveegd met brekerzand. Handig zo heb je minder last van onkruid tussen de tegels.



De achtertuin, weer netjes schoon. 





De voortuin





Het is allemaal nog een beetje een bruine, kale bedoeling, 
maar de eerste narcissen en hyacinten geven al wat kleur!




De bruidssluier had ik afgelopen najaar helemaal kort gewiekt, hij werd zo groot en wild. Ik was benieuwd of hij weer uit zou lopen en ja hoor, de eerste blaadjes komen alweer tevoorschijn.


 De zijkant





Ook nog een begin gemaakt met het plaatsten van een nieuwe schutting, tussen terras en oprit. Vorig jaar hebben we een beukenhaag gepoot, er zijn verschillende beuken dood gegaan (ze hadden een slechte start omdat het vorig jaar zo lang koud bleef). Het duurt wel een poos voordat deze haag dicht groen is, vandaar maar een schutting erachter anders zitten we ook zo te kijk ;).


Volgende week begin ik met voorzaaien, alles heb ik in huis dus ik kan zo aan de slag! Daarover een volgende keer meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.