5 maart 2014

Heerlijk, de lente!

Wat is het lekker buiten. Heerlijk om weer buiten bezig te zijn met het zonnetje erbij.
De eerste narcissen bloeien, de krokussen zijn zelfs al bijna utigebloeid.





De laatste planten zijn verpoot uit het stukje wat mini-moestuin word. 
Er staat nog een klimroos en een clematis, die laat ik staan. Het is omgespit 
alleen moet het nog bemest worden. 
Eind maart kan het eerste al in de volle grond gezaaid worden.

 Manlief bracht nog een paar 
mooie zinken emmers en potten mee, die anders 
bij het afval of in de puin terecht zouden komen. 
Helemaal leuk natuurlijk, anders had ik er nog wat potten 
bij willen kopen, nu hoeft het niet. 
Ik ga ze gebruiken voor kruiden en tomatenplanten.



In de rest van de tuin begonnen met onkruid wieden, je kunt wel merken dat het een zachte winter is geweest. Het onkruid groeit hard, en alles loopt al zo uit! Ik hoop niet dat er nog hele strenge nachtvorst komt anders bevriezen alle knoppen van de hortensia's. 


De tuin is aardig groot, dus elke keer maar een stuk onkruid wieden en snoeien.
Er zijn al 2 grote kliko's vol snoeiafval en onkruid uit gekomen, hebben wij geluk dat het
groenafval gratis is geworden dit jaar ;).



Binnenkort het gras al maaien, verticuteren en bemesten.
Dat doet manlief altijd, hij houd het gras bij en 
snoeit de leilindes altijd in de winter. 

Het word ook tijd om te beginnen met voorzaaien. Daar wil ik volgende 
week mee gaan beginnen. Het begon ooit met een klein kasje vol, 
maar nu zal de hele vensterbank wel vol staan.
 Altijd zo'n leuk gezicht als de plantjes opkomen. 
Ik ben plastic bakjes van fruit en wc rolletjes aan het sparen. 
De plastic bakjes zijn een mooi maatje om in voor te zaaien 
en  in de wc-rolletjes kunnen onderhand 
de kleine plantjes in die uitgepoot worden.   

Houden jullie ook van tuinieren? Ik ben benieuwd!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.