20 februari 2014

Salade dressing

Salade dressings uit de winkel zitten vaak vol met e-nummers.

Laatst was ik ergens en toen aten we deze dressing door ijsbergsla, erg lekker. Een paar keer maakte ik een klein beetje tegelijk van deze dressing maar dat vind ik niet handig, vandaar een flesje vol.

Ik heb een glazen potje gekocht bij de Action, ik wilde er graag 1 met een glazen sluiting maar die kon ik nergens vinden, dus dan maar met een kurk erop, dat gaat ook.

Wat het je nodig:

300 ml olijfolie extra viege (groene, deze is voor koud gebruik)
100 ml natuurazijn / appelazijn
2 eetlepels (grof gemalen) mosterd
3 eetlepels honing
1 theelepel keltisch zeezout
1 theelepel witte gemalen peper


Alles met een garde in een kom mengen en overgieten in een flesje.
Ik bewaar het in de koelkast, alle ingrediënten zijn
lang houdbaar dus je kunt het gerust een poos bewaren.






3 opmerkingen:

  1. ideaal om zulke dressings gewoon in de koelkast te hebben staan. Zo heb ik een dipper staan van honing, mosterd en dille... Ideaal, als dipper voor bij de kaas, als marinade voor bv een stukje vis, soms verdun ik het een beetje als dressing, maar ik roer het ook wel eens door wat mayonaise heen... mmmm wat kan ik genieten van lekker en goed eten!! Bedankt voor je recept

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker recept hoor. Eentje om te bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk recept, handig om een klein voorraadje in de koelkast te hebben
    Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.