26 januari 2017

Wil je meer rauwkost eten dip dan lekker in hummus!

Wil je meer groenten eten als tussendoortje?
Dip dan lekker met hummus!

Ik plaatste al eerder een recept voor hummus met zongedroogde tomaatjes. 

Ik maak van een zakje gedroogde kikkererwten gelijk een voorraadje en vries het in kleine bakjes in. Dat werkt prima!
De ene helft van de kikkererwten gebruik ik voor bovenstaand 
recept voor manlief (hij doet het op brood).
Onderstaand recept maak ik voor mezelf (ik eet geen tomaat) en dip ik lekker met rauwkost.


Ik koop zakjes gedroogde kikkererwten. Deze laat je een nacht weken in koud water. Daarna kook je ze in ongeveer drie uur gaar.

Ingredienten:
500 gram gekookte kikkererwten
1 theelepel knoflookpoeder
2 el tahin 
Keltisch zout en peper naar smaak
Olijfolie extra vierge

Bereiding: 
Laat de kikkererwten eerst afkoelen. Doe de kikkererwten in een blender of keukenmachine met wat afgekoeld kookvocht van de kikkererwten. Doe de knoflookpoeder en tahin erbij en een flinke scheut olijfolie. Maal tot een mooie pasta en voeg eventueel nog wat olijfolie toe. Breng op smaak met zout, peper en serveer in een schaaltje met nog wat olijfolie erover.

Eet smakelijk!

1 opmerking:

  1. Lijkt me lekker Anita. Ik heb tot nu toe nog geen hummus gemaakt, maar ik ga het n.a.v. jouw recept nu echt proberen. Bedankt! groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.