11 februari 2014

Amandelspijs

Binnenkort wil ik deze gevulde koeken (iets aangepast) voor het weekend gaan maken.
Daar heb je amandelspijs voor nodig.
Op diverse site's/ blogs zag ik eerder al receptjes langskomen voor amandelspijs. Ik heb het al vaker gemaakt en het is heerlijk.

Het is heel makkelijk om te maken.

Je hebt nodig:

100 gram amandelmeel
100 gram balsemienhoning (klik)
Ik voeg nog een eetlepel biologische citroendruppels toe (uit een citroenbolletje).

Meng alles door elkaar, maak er een rolletje van en laat het minimaal 2 weken 'rijpen' in de koelkast.






------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Amandelmeel is behoorlijk prijzig, ik gebruik het daarom ook niet zo veel. Laatst was het in de aanbieding bij de Tuinen en heb ik daar wat besteld. Groot (online) inkopen is voordeliger! 
  • Balsemienhoning is erg zacht van smaak en ideaal voor baksels, het overheerst niet. Bij honing met een sterke smaak heb je dat wel snel.
  • Gevulde koeken klinkt niet zo gezond, maar in het weekend neem ik af en toe gewoon wat lekkers tussendoor. Omdat ik het zelf maak is het al stukken gezonder als een gevulde koek uit de winkel...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.