14 februari 2014

Havermout appelcake (suikervrij)

Een gezond tussendoortje!

Ik zocht een cake van havermout en vond dit recept:

Klik hier voor het recept van de blog puur Suzanne.

Ik maak het als tussendoortje omdat het geen suiker bevat, en havermout voedt goed! Havermout is erg gezond, door dagelijks havermout te eten verlaag je bijvoorbeeld je slechte cholesterol.
Bovendien ben ik wel een beetje fan van havermout omdat het niet zo duur is. Voor 0,36 cent koop je een pak van 500 gram.
In het recept staat dat je een keukenmachine nodig hebt, die heb ik niet dus ik gebruik m'n staafmixer. Dat gaat ook prima. Ik gebruik wel een spatdeksel, anders vliegt alles in het rond.

Ik gebruik een iets kleiner bakblik als een normaal formaat blik. Anders krijg je een lage cake. De 50 gram amandelen vervang ik ook wel eens voor pecannoten of walnoten.








6 opmerkingen:

  1. Hee Anita,

    Wat leuk dat je mijn recept deelt. Ziet er goed uit. Mijn blog heet trouwens Puur Suzanne inplaats van Sanne ;-) Groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Suzannne,

      Ik heb het veranderd ;). De cake is erg lekker!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  2. Ook leuk om in een muffinvorm te maken.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anita,

    Deze cake lijkt me erg lekker! Wil deze morgen es gaan bakken. Maar ik heb een vraagje over de oventemperatuur: is deze voor een heteluchtoven of elektrische oven? Bedankt alvast voor je reactie.

    Groet,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anneke,

      Ik zet mijn oven bij cake's e.d. op onderwarmte met combi hete lucht. Er zitten verschillende standen op m'n oven.
      Als je alleen hetelucht gebruikt zou je hem iets lager kunnen zetten.

      Groetjes Anita

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.