30 maart 2017

Komkommer zoet zuur, gezoet met honing

Eind van de maand alweer! Ik deed weer mee met de receptenruil 
en mocht iets koken van

Ik koos voor de Zoetzure komkommer linten. 
Het is een makkelijk recept, maar ik wilde het graag een keer uitproberen
 omdat ik zoiets nog nooit gemaakt had. 
Ik verving de suiker voor honing en sneed reepjes i.p.v. linten. 

Blij dat ik dit recept gekozen heb want we vinden het erg lekker, het lijkt een beetje op augurk. 
Roos smikkelt er zelfs van mee. Erg lekker als bijgerecht. 
Maar ik ga ze ook gebruiken i.p.v. augurk door salade's.


Wat heb je nodig:

Komkommer
Azijn, ik gebruik Bio natuurazijn
Biesbosch honing
Water
Peper en wat Keltisch zout
Schone glazen potten (even uitkoken of gekookt water erin en leeggieten).

Ik gebruikte de verhoudingen 1 : 1 : 1.
dus 100 ml azijn, 100 ml honing, 100 ml water. Ze mogen iets zuurder dus de volgende keer doe ik iets minder honing.

Bereiding:

Was de komkommers en snijd in linten of reepjes met behulp van een mandoline of een mes en snijplank. Je kunt de komkommers in elke gewenste vorm snijden.
Stop de komkommerstukjes in glazen potjes.
Verhit de azijn in een kleine pan en voeg honing, peper en zout toe. Breng 2 minuten lang aan de kook.

Giet het hete mengsel over de komkommer stukjes. Doe de dekseltjes op de potjes en draai ze om. Zijn ze afgekoeld dan kun je ze om draaien. Op deze manier zijn ze, als het goed is, een poos houdbaar, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.  Wat ik gemaakt heb ik allemaal al op :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.