17 maart 2017

Nasi zonder pakje of zakje, met rijst of bloemkoolrijst

Nasi zonder pakjes en zakjes maak ik al een hele poos zelf. 
Niet moeilijk om te maken,
een nasi/bamimengsel vind ik handig om op voorraad te hebben.
Daarvoor gebruik ik een eigen kruidenmengsel.


Het recept daarvoor kun je hier vinden:
http://potjesenpannen.blogspot.nl/2014/02/nasi-bami-kruiden.html

Voor bloemkoolrijst, rasp je rauwe bloemkool in een keukenmachine. Gebruik je dat in plaats van gewone rijst, dan is dit recept Paleo proof. De bloemkoolrijst bak je de laatste minuten even mee. Hier lusten we dat allemaal, lekker veel groentes zo!

Wat heb je nodig, voor 3/4 personen

300 gram kipfilet of kipdijenvlees in stukjes
nasi/bami groentepakket 400/500 gram
1 eetlepel nasi kruiden (zie link hierboven)
3 eieren
rijst of bloemkoolrijst naar wens

Bereiding:

Bak de kip bruin in een pan met een beetje kokosolie of olijfolie. Ik gebruik mijn gietijzeren pan hiervoor. Voeg een eetlepel van de nasi kruiden toe en roer er doorheen. Breek de eieren boven de pan en roer die langzaam erdoor zodat ze gestold zijn/ het stukjes geworden zijn. Bak het groentepakket mee, laat het geheel een minuutje of 5 sudderen, roer tussendoor een paar keer door.

Ondertussen kun je rijst koken of bak op het laatst de bloemkoolrijst mee. De bloemkoolrijst niet te lang mee verwarmen.

Serveer eventueel met stukjes komkommer en satésaus.

===================================================================

Pinda's zijn niet paleo, voor een keer vind ik dat geen probleem. Je kunt eventueel satésaus maken met amandelpasta als je geen peulvruchten wilt eten.

Groentes voor nasi/ bami e.d. kun je natuurlijk ook zelf snijden. Ik maak al veel zelf, af en toe een kant en klaar gesneden pakket groenten vind ik dan wel makkelijk.


1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.