3 december 2014

Simpele kipnuggets + zelf paneermeel (spelt) maken

Vaak word er gepaneerd door iets eerst door bloem, ei en dan paneermeel te halen. Dit is een
iets snellere methode. De kipfilet blijft lekker mals door de yoghurt.

Wat heb je nodig:

Kipfilet, in kleine platte stukjes gesneden
Yoghurt
Kruiden, bijv. knoflookpoeder, peper, zout of kipkruiden
Paneermeel*

* Paneermeel maak ik zelf. Omdat we geen tarwe eten i.v.m allergie bak ik zelf speltbrood. De korstjes/ kapjes bewaar ik, ik spaar ze vaak op in een zakje in de vriezer. 
Heb ik een voorraadje en is de paneermeel op, dan droog ik deze in de oven. Rond de 130 graden, tot ze goed hard zijn. Soms is dat met een half uur, andere keer wat langer als ze wat dikker zijn.

Zijn de korstjes afgekoeld, breek ik ze in stukken en doe ze in het bakje van de staafmixer. Fijnmalen en je hebt paneermeel, het blijft lang goed. 
Als je zelfgebakken brood snijdt, dan heb je veel kruim. Dat bewaar ik in een bakje en maal ik ook mee.




De kipnuggets:

Doe in een bakje een scheut yoghurt en meng met kruiden die je zelf wilt.
Haal de kipfiletstukjes door het yoghurtmengsel heen en haal ze door de paneermeel.
Leg ze op een bord. 

Ik bak ze rondom bruin in een koekenpan met een beetje olijfolie. 
Door de yoghurt blijft de kip lekker mals. Je proeft het niet. Wil je zeker weten of de kipnuggets goed gaar zijn dan snij je er één door midden.





Eet smakelijk!!





1 opmerking:

  1. Ha lekker, kipnuggets! Bedankt voor het recept.
    Veel plezier en succes zaterdag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.