30 mei 2017

Chocolade truffels (koemelkvrij en met rauwe honing)

Voor de receptenruil van mei mocht ik iets kiezen van de site van Lianne.
Ze houdt enorm van bakken en het zijn vooral 
veel zoete baksels die je terug kunt vinden op 
haar  mooie site:
http://www.de-zoetekauw.nl/

Na wat rondgeneusd te hebben viel mijn oog op chocolade truffels. Die kregen we vroeger bij mijn overgrootoma. Zo lekker! Ik wilde een variant die koemelk- en geraffineerd suikervrij was. Na wat proberen met kokosolie kwamen deze truffels tevoorschijn en ook nog eens paleo!
Het is wel een iets ander recept geworden qua ingrediënten,
maar ik verwacht dat het erg in de buurt komt qua smaak.

Ik heb er geen hele ronde balletjes van gemaakt omdat de truffels
uit het doosje van vroeger dat ook niet waren.
Het recept is niet moeilijk maar wel erg lekker!!

Jasmijn vond ze ook erg lekker... of toch niet helemaal ;-)?
Ik was even boven en toen ik beneden kwam zei ze:

"Ik heb net even in de koelkast gekeken en wat gegeten, die chocolade was wel erg lekker, 
maar die poeder niet zo. Ik heb even een doekje gepakt en de poeder eraf geveegd".
"Zullen we er zo nog meer gaan eten?" 




Wat heb je nodig:

90 gram zachte kokosolie
70 gram rauwe honing
100 gram cacao (Blooker)
+ cacao om de truffels doorheen te rollen.

Bereiding:

Meng alles door elkaar. Laat ongeveer een half uur wat harder worden in de koelkast.
Maak er balletjes of een soort brokjes van.
Rol door de cacao (niet teveel).

Ik gebruik ontgeurde kokosolie omdat ik niet van kokossmaak hou.
Je kunt de truffels ook goed door kokosrasp of fijn gemalen nootjes halen!


Het originele recept is met,
slagroom, boter, chocolade en cacao:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.