17 april 2014

Ei-muffins

Een leuk gerechtje voor de komende paasdagen.
Lekker bij een uitgebreide lunch of voor tussen de middag.
Warm, maar ook koud erg lekker!

Ik zag het recept voor deze ei-muffins op de blog De keuken van Martine

Klik hier voor het recept:
http://dekeukenvanmartine.blogspot.nl/2014/03/ei-muffin-met-spek.html




Wat gebruikte ik:

6 eieren
paar plakjes rookvlees of ontbijtspek
fijngesneden (soep) groente
2 plakken kaas



Verwarm de oven voor op 180 graden, midden, boven/onderwarmte.

Ik gebruikte een siliconenvorm, deze hoef je niet in te vetten, alleen even afspoelen met koud water voor gebruik. 
Leg onderin de rondjes wat ontbijtspek (niet teveel anders is het te zout), 
verdeel hierover wat fijngesneden groente en wat stukjes plakken of geraspte kaas. 
Breek boven elk rondje een ei.

Zet de vorm in de oven en bak de ei-muffins in 20 minuten gaar.

Eet smakelijk!






4 opmerkingen:

  1. lijkt me heel erg lekker ga het zeker proberen ik heb het zelf gemaakt met bladerdeeg en stukjes salamie en kaas en daar boven op een ei breken en 20 min in de oven is ook heel erg lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welke kaas gebruikt u? Want normale us niet koemelkvrij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geitenkaas kan, maar tegenwoordig laat ik de kaas weg dat kan ook prima.
      Ik eet zelf nu even helemaal geen koemelk of geitenproducten.

      Groetjes Anita

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.