27 februari 2017

Spring rolls

Voor de receptenruil van februari mocht ik iets maken van 

Een mooie site met allerlei heerlijke gerechten en mooie foto's! 

Het was lastig kiezen, uiteindelijk voor de spring-rolls gekozen omdat 
ik die nog steeds eens wilde maken. 
(de vellen had ik daarvoor in huis en lagen er al een half jaar).

Hier kun je het originele recept vinden:

Het is geen recept wat ik erg vaak ga maken, 
maar voor zo een keertje is leuk en lekker.
Het is ook goed idee om zo'n rolletje mee te geven in een lunchbox, 
dat idee zag ik ook op de site. 

De oosterse komkommerpizza's vind ik ook erg leuk en 
de zalmsalade  komkommer rolletjes en wil ik binnenkort als hapje gaan maken.



Je kunt ze met van alles vullen wat je lekker lijkt. Ik gebruikte het volgende:

Rijstvellen (kocht ik bij jumbo)

Komkommer in fijne reepjes
Wortel geraspt
Mango in kleine stukjes
stukjes gebraden kip/ aantal met gerookte makreel

Met kip is lekkerder als met makreel vonden we.

Als dipsaus gebruikte ik chilisaus van Yakso.

Maak 1 vel per keer iets vochtig onder de kraan. Leg de ingrediënten erop en rol ze voorzichtig op. De eerste zijn even wennen maar dan gaat het steeds makkelijker.
De ingrediënten leg je niet helemaal in het midden van het vel, maar iets terug. Het eerste stukje klapte ik eroverheen, de zijkanten naar binnen, dan voorzichtig strak oprollen.

Eet smakelijk!


Ik maakte er een aantal die ik 10 minuten in de oven deed, 
een keer omdraaien tussendoor. Dan lijken het een soort loempiaatjes. 

Ik heb nog best veel vellen over (zitten er veel in zo'n pak) 
en die wil ik nog met alleen fruit gaan vullen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.