16 mei 2017

Een leuke verassing voor mijn moeder + recept citroen druiven cheesecake (paleo)


Op Facebook deed ik vorige week 
mee met een leuke Moederdag give away 
van gezonde noten kopen! 
Ook wel bekend als Food is Good.








In de reactie's moest je laten weten waarom jouw moeder
dit pakket verdiende!









Food is Good kun je vinden onder:
https://www.gezondenotenkopen.nl/

Naast gezonde noten ook allerlei soorten pure chocolade, gedroogd fruit zonder toevoegingen, thee, gezonde snacks en zaden en pitten.


En laat ik het pakket winnen voor mijn moeder!! Het adres doorgegeven en diezelfde dag werd het pakket opgestuurd.
Zaterdagmorgen belde ze, ze was blij verrast met zo'n mooi pakket!

Bedankt Susan en Julia, superleuk!

=========================


Zelf ook verwend met moederdag, ik kreeg een mooie bloementaart, Jasmijn was die met haar papa wezen kopen. Ze had het zelf uitgezocht! Met roze want dat vindt ze zo mooi.
Ook kreeg ik nog een mooi knutselwerkje wat ze op school gemaakt had. Een bloemenvaasje met een mooie zelfgemaakte bloem erin!

Ik bakte een chocoladecake en een paleo
citroen druiven cheesecake! Erg lekker! Lekker fris door de citroen.
Het recept voor de cheesecake komt van een moederdag E-boek van eetpaleo.nl.
Op de site kun je regelmatig aanmelden voor gratis e-books. Dan krijg je een e-mail met allerlei lekkere recepten!

Het recept heb wat aangepast.


Citroen druiven cheese cake (5 personen) kleine vorm 18 cm.

Voor de bodem: 
100 gram bruine amandelen of andere noten
100 gram zachte dadels

Vulling:
Blauwe druiven gehalveerd zodat je de boden ermee kunt bedekken.
125 gram cashewnoten (nacht geweekt in koud water)
2 uitgeperste/ uitgeknepen citroenen
2 eetlepels honing
70 gram kokosolie gesmolten

Bodem:
Bekleed een kleine vorm met bakpapier. Maal de noten met dadels tot een compacte massa. Verdeel over de bodem met een lepel.
Verdeel halve druiven over de bodem zodat deze bedekt is (ruimte ertussen).
Jasmijn deed dit (druiven snijden en over de bodem verdelen).

Maal de cashewnoten fijn en voeg het citroensap en de honing toe. Schenk als laatste de kokosolie toe en laat meedraaien tot het opgenomen is.

Verdeel het citroenmengsel over de bodem. Laat opstijven in de koelkast en versier met druiven en wat takjes verse munt.

Geniet ervan! Ik vind hem heerlijk en ga hem zeker een keer vaker maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.