3 mei 2016

Hummus met zongedroogde tomaten

Nooit gedacht dat ik dit recept regelmatig zou gaan maken. 
Hummus leek me nooit zo, maar toch een keer de 
stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd.
En we vinden het heerlijk!

Manlief vind het lekker op brood, ik op een cracker of met komkommer.
Je kunt het ook op een toastje of stokbroodje eten.
Het lijkt zo wel een beetje op filet americain. 




Ik koop zakjes gedroogde kikkererwten bij de Aldi. Deze moet je eerst een nacht weken in water en
dan daarna een uurtje zachtjes laten koken.
Je kunt ook kant en klare kopen in een potje of blikje dacht ik.

Wat heb je nodig (ongeveer):
300 gram kikkererwten gekookt
2 tot 3 eetlepels zongedroogde tomaatjes
olijfolie extra vierge
theelepel knoflookpoeder of vers stukje knoflook
2 theelepels paprika poeder
keltisch zout

Doe alles in een keukenmachine en maal tot hummus. Voeg olijfolie toe totdat je de gewenste dikte hebt (dat kan best wat wezen).
Proef en voeg eventueel nog wat keltisch zout toe.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.