21 maart 2016

Geboorte flikken!

Voor de geboorte van onze dochter maakte ik geboorte flikken,
in plaatst van beschuit met muisjes.

Voor een keertje muisje (veel suiker) vind ik niet erg,
wel erg zoet moet ik zeggen ;-)
ben dat niet meer gewend. 

Je kunt geboorte flikken kant en klaar kopen maar vond het leuk om 
ze zelf te maken en het is goedkoper.

Lang niet iedereen die op kraambezoek komt
eet natuurlijk zoals wij dat doen,
dus ik maakte drie varianten.
Melk, puur en extra puur (koemelkvrij).




Wat heb je nodig:
chocolade (melk / puur / extra puur)
muisjes in de juiste kleur

pannetje
glazen schaal
siliconen spatel
siliconenvormpjes of bakpapier

Hoe maak je ze:
Chocolade au bain marie smelten.
1 eetlepel gesmolten chocolade per siliconen vormpje.
Muisjes erop strooien en hard laten worden in de koelkast.
De chocolaatjes uit de vormpjes halen.





Je kunt de chocolade flikken best een poos van te voren maken. Chocolade en muisjes zijn allebei lang houdbaar. In de chocoladewinkel liggen ze ook een poosje moet je bedenken. Ik bewaarde ze in de koelkast in afgesloten tupperware bakjes.

Heb je geen siliconen vormpjes dan kun je ook bakpier gebruiken, al vind ik dat iets minder makkelijk werken (heb dat uitgeprobeerd). Je schept een hoopje chocolade op bakpapier, smeert het iets uit en strooit er muisjes op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.