14 december 2015

Kip rollade e-nummervrij / voordeelemmer honing (afhaaldagen kerst 2015)

Zoals sommige wel weten werk ik een paar 
uurtjes in de week bij mijn schoonvader, een poelier, 
we verkopen kiprollades zonder e-nummers, 
ook zonder suiker of andere rare toevoegingen.

De rollade is daarnaast vrij van:

gluten, soja, ei, melkeiwit en lactose. 
Wil je de rollade cadeau geven vraag dan een cadeauverpakking erbij.

We verkopen 2 soorten:
  • Kipdijenvleesrollade,                    prijs per kilo € 7,25
  • Kipfiletrollade,                              prijs per kilo € 8,00

Alle gewensten gewichten zijn mogelijk, vacuüm verpakt. Voor 4 personen reken je een rollade van 1 kilo. Dijenvlees is malser dan kipfilet. 

Wil je een rollade bestellen dan kun je mij een e-mail sturen:
anita.dokter1983@gmail.com

Let op: i.v.m. houdbaarheid worden rollade's niet opgestuurd.



Afhalen kan op afspraak (de week van kerst) 
op dinsdagmorgen 22 dec. of woensdagmorgen 23 dec. in Putten.

Andere dagen/ tijden bij mij thuis in Nijkerk.

Bestellingen voor rollade's kunnen doorgegeven 
worden tot uiterlijk dinsdagavond 22 december. 
Uiteraard vers gemaakt en 5 tot 6 dagen houdbaar in de koelkast.

Wil je een prijslijst van de overige kipproducten, stuur gerust een mailtje dan mail ik deze door.





Emmers bieschboshoning (balsemienbloemen) 4 kilo voor € 32,50 verkoop ik ook:
Voor meer info over de honing/ kan verzonden worden:
http://potjesenpannen.blogspot.nl/2014/02/honing-bestellen.html

========================================================================

BEREIDING ROLLADE:

Een kiprollade braad je rondom bruin in roomboter of kokosolie, voeg wat heet water toe
en laat minimaal een uur lekker sudderen in de pan. Tussendoor een paar keer rond draaien.
In de oven kan ook, dat doe ik met grote kipdijenvleesrollades waar ik vleeswaren van maak. Ik steek er een oventhermometer in, rond de 83 graden is kip gaar.

Je kunt een rollade goed een dag van te voren braden. Al vinden wij direct uit de pan het lekkerst.


Kipdijenvlees rollade
Lekkere jus over? 
Handig om in te vriezer en later een blokje te pakken voor door een stamppot/ puree:
Laat de jus wel iets afkoelen voordat je het in een ijsblokjes vorm giet.




Tips om bij de rollade te serveren:

Zoete aardappel uit de oven: klik hier.
Prei of bloembool/brocolli taartjes: klik hier of klik hier.
Stoofpeertjes: klik hier.
Championnesaus klik hier.
Kerriessaus: klik hier.

Zelfgemaakte appelmoes, 
witlof rookvlees/kaas, 
gebakken champions met uien, 
je kunt het met vanalles combineren.


Zoete aardappel uit de oven




Fijne en gezellige kerstdagen toegewenst!!

Volg je me al op Facebook of Instagram? Hier deel ik ook foto's en recepten.

1 opmerking:

  1. Oeioeioei... Ik krijg er spontaan trek van.
    Wat lijkt me dat lekker om te eten met kerst, bijvoorbeeld met een sausje van mandarijntjes.
    Heel fijn dat er geen overbodige, vieze troep in deze rollade verwerkt is!

    BeantwoordenVerwijderen