10 december 2015

Bord voor knutselwerkjes

Jasmijn vind het heerlijk om te knippen, plakken,
kleuren, schilderen (plakkaatverf) 
of te verven (waterverf).

Het liefst maakt ze elke dag wel een paar knutselwerkjes
en op het kinderdagverblijf word er ook vaak iets leuks gemaakt.

We hadden een grote kast waar ik vaak wat knutseldingen opplakte, maar
die is inmiddels weg en we hadden in de woonkamer niet echt een leuke plek
meer om de knutselwerkjes op te hangen

Nog wel een lege plek aan de muur.
Ik zag op internet een idee van iemand die wasknijpers 
op de muur had geplakt. Om wasknijpers zo op
de muur te kitten leek me niet zo'n goed idee dus ik bedacht onderstaand bord.

In de schuur hadden we nog wat planken 
liggen die over waren van een verbouwing, krijtverf in
de kleur van de meubels was ook nog over en wasknijpers genoeg.
Manlief zaagde de planken op maat en schroefde ze
in elkaar. Uiteindelijk moesten we allen een tuitje kopen voor de kit om de wasknijpers
op de plakken, montagekit hadden we nog maar het tuitje was hard geworden en 
we hadden geen nieuwe meer. 
Kosten € 0.50 cent, het andere materiaal al wel
een keer aangeschaft, maar over. Leuk gedaan toch.


De mooiste werkjes bewaren we in een map,
of worden aan opa's, oma's of tante's gegeven.
En er verdwijnen er toch ook wel 
een hoop bij het oud papier...  

Hoe maak je het:

Planken op een goede maat zagen,
bijvoorbeeld 3 voor de voorkant,
2 voor de achterkant
en een latje om het makkelijk op te kunnen hangen.
(het latje maak je vast tussen de 2 planken aan de achterzijde, staat niet op de foto)

In elkaar schroeven

Schilderen (met krijtverf deed ik)
wasknijpers erop kitten en laten drogen
bord inwaxen (dat moet alleen bij krijtverf).

Ik gebruikte grijze krijtverf, van Annie Sloan
met clear wax (neutraal) en wat bruine wax
voor een ouder effect. 

2 haken aan de muur om het bord op te hangen.






2 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.