13 mei 2015

Uitgebreid rondje tuin, mei 2015

Eindelijk dan een keer blogje met foto's over de tuin, 
eerst druk geweest met alles onkruid vrij maken.
De week erop kun je zo weer opnieuw beginnen ;-).
Maar nu is het allemaal al lekker aardig vol gegroeid
en is er weinig onkruid meer gelukkig.

Het gras is in maart al geverticuteerd,
bemest en wat doorgezaaid. Sommige stukken aan
de voorkant van het huis moeten nog een beetje gezaaid worden
daar is niet veel opgekomen.


Langs het rand van het huis heb ik een stukje moestuin zoals 
sommige wel weten. Dit jaar heb ik daar de maggieplanten
ingezet, in de pot vind ik ze het niet zo overdadig doen.
Er staan een rek voor komkommerplant,
pluksla, kropsla, platte bieslook, peterselie en
de sperziebonen zijn 'gelegd'.

Aan de achterkant bij het terras staan
een aantal potten met o.a. tomatenplanten,
paprika, aubergine en heel veel soorten kruiden.
Die staan nog niet allemaal op de foto, dat heb ik gisteravond
nog even gedaan.



Een tijdje geleden is het eierhokje gesloopt helaas. Hij was aan vervanging toe,
maar toch niet leuk dat het hokje in elkaar getrapt is door kwajongens.
Manlief heeft een erg mooi nieuw hok gemaakt,
met deurtjes wat ideaal is met de regen! 

Bij mooi weer staan de deurtjes open, bij nat weer kunnen we
zo even dicht doen en kunnen de eieren en potjes honing lekker droog
blijven staan. in het voorjaar verkoop ik er ook nog wat stekjes van wat ik teveel
gezaaid heb:



Een fijn weekend allemaal!

Wij hebben een lekker lang weekend en
als alles volgens planning verloopt hebben
we eind van de week aan de 
achterkant een kozijn
met twee deuren naar buiten  toe!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.