28 maart 2015

Herbruikbare knijpzakjes!

Op internet kwam ik toevallig deze herbruikbare knijpzakjes tegen. Ze zien er erg vrolijk uit! Ik bestelde ze bij All4kitchen.nl (gratis verzenden tot 1 april). Handig voor onderweg, een keer tussendoor of voor kinderen die alleen vloeibaar kunnen eten.

GEZOND
Door zelf te vullen met VERSE ingrediënten. Dat vind ik er zo leuk aan, de knijpzakjes in die je in de winkel koopt daarvan is de inhoud verhit geweest om het langer houdbaar te maken. Er zit dan weinig meer aan vitamines in. Sommige merken bevatten concentraat wat vaak suiker verbergt. Of andere onnodige toevoegingen.
Er zijn ook fruitknijpzakjes van alleen puur fruit of gecombineerd met groente maar die zijn behoorlijk prijzig.




ECOLOGISCH
De zakjes zijn tot zo'n 50 keer herbruikbaar, dus minder afval. Ze zijn BPA en flatenvrij.


PRAKTISCH
Er kan niet alleen gepureerd fruit in, maar ook een groene smoothie of yoghurt met wat erdoor, groenteprakjes of zelfgemaakte appelmoes.




De zakjes zijn makkelijk te vullen, aan de onderkant maak je ze los en giet of schep je de inhoud erin. Draai eerst het dopje erop. Je knijpt het zakje goed dicht, ze zitten echt goed dicht, ze lekken niet.
Ik vulde deze 3 zakjes met 1 appel en 1 banaan. De zakjes kunnen in de vaatwasser, ik spoel ze onder de kraan af zo gaan ze langer mee.

Bron: musjes.com

Ik betaalde €14,90 voor 3 zakjes. Gebruik je ze 3 x 50 keer dan is dat €14,90/150 is €0,10 per keer (zonder inhoud).
De knijpfruitzakjes van de Aldi kosten €1,29 per vier, € 0,32 per stuk (met inhoud).

1 banaan kost ongeveer €0,25 een appel ongeveer €0,25 = €0,50 cent voor drie zakjes.
Als je duurder fruit gebruikt, kom je op 0,20/0,25 cent per zakje.
In prijs maakt het dan niet veel uit alleen ben je wel verantwoord bezig, zowel qua inhoud als verpakking.

Kies je voor de duurdere zakjes van Goody's of Zonnatura dan ben je zeker goedkoper uit!

===================================================================
Meer info over weekmakers zoals BPA en andere ftaleten, lees dan mijn blog hierover:
http://potjesenpannen.blogspot.nl/2014/06/bpa-andere-weekmakers.html

1 opmerking:

  1. Nog nooit gezien, maar wel een heel handig idee. Bedankt voor de tip!��

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.