19 januari 2015

Paneren met maispolenta, kip of vis

Al eerder plaatste ik een berichtje over zelf paneermeel maken. Hierbij gebruik ik oude korstjes speltbrood die ik droog in de oven en fijn maal tot paneermeel.

Een makkelijkere manier, als je een tarwe-vervanger wilt, is kipfilet's/ kipschnitzels of vis zoals kabeljauw paneren met maispolenta.
Ik wissel af, bij kipnuggets vinden we speltpaneermeel lekkerder en ik gebruik dat ook door gehaktballen.

In één bord klop ik een ei los met wat kruiden, dat kunnen kipkruiden zijn of een mengseltje wat ik zelf even maak van potjes kruiden.
In het andere bord strooi ik wat maispolenta.
Als eerste haal ik de kipfilet/schnitzel of vis door het ei-mengsel, daarna door de 'paneermeel'.

Daarna afbakken hoe je wil, ik doe dat met een scheutje olijfolie en roomboter bij kip, bij vis gebruik ik kokosolie, omdat we dat het lekkerste vinden. Bij vis bakken gebruik ik best wat olie in de pan trouwens.





Vis met maispolenta als paneerlaagje
================================================================

Maispolenta koop ik bij de Boni, het staat bij de buitenlandse artikelen. Het zal bij een natuurwinkel ook wel te koop zijn en bij andere supermarkten.



1 opmerking:

  1. Goed idee, zelf gebruik ik gierstvlokken voor paneren en voor gehaktballen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.