6 februari 2014

Begin moestuin


Dit jaar begin ik met een klein stukje eigen moestuin. 
Ik vind het jammer dat er zoveel bestrijdingsmiddelen 
worden gebruikt op groenten en fruit, 
en met een eigen moestuintje heb je daar geen last van. 

We hebben een behoorlijk grote tuin om het huis 
dus een stuk bloementuin wil ik er wel voor opofferen. 
Diverse soorten kruiden kweken doe ik al een paar jaar,
deze komen in potten op het terras.

Aardbeienplanten heb ik ook, maar voor een 
beetje opbrengst heb je toch wel aardig wat planten nodig, ik denk dat ik er nog
een paar bij ga kopen.


Een tijdje geleden kocht ik 2 boekjes over de moestuin bij de kringloop 
en deze ik even rustig bestuderen.

In elk geval wil ik sperziebonen, komkommer en rode bieten.

Ik vind het altijd leuk om in de kringloopwinkel rond te neuzen.
Soms heb je van die leuke mooie spulletjes voor weinig. 
De Dorcas kringloop vind ik hier in de stad het leukst, 
bovendien gaat de hele opbrengst naar het goede doel.





Van de week heb ik een aantal planten uit het stuk gerooid die weg kunnen.
 Als het iets beter weer is, (het kan natuurlijk nog behoorlijk gaan vriezen)
 kan ik de overige planten verpoten
 ergens anders in de tuin.



En zo zag het stukje er zomer '12 uit:




Ik heb weer zin in het voorjaar! Lekker in de tuin prutsen, zo kom ik lekker tot rust.
Afgelopen jaar ben ik iets minder druk geweest in de tuin omdat Jasmijn nog zo klein was.
Nu vind ze het heerlijk buiten te zijn, dus dat gaat helemaal goed komen.

Hier wat foto's van de tuin in het voorjaar:



Deze foto is al even geleden,
inmiddels staat er een mooie beukenhaag rondom de tuin.



5 opmerkingen:

  1. Rode bietjes? Die vind mijn broer toch niet lekker? Ik ben niet zo van al dat koken en tuin gebeuren, maar vind het wel leuk je blog bij te houden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karla,

      Leuk dat je een berichtje stuurt. Nee, bietjes die hoef ik hem echt niet te geven... Zelf vind ik het lekker door een smoothie en Jasmijn ook ;).

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  2. Leuk hoor nu ook je eigen blog!
    Wij hebben vorig jaar ook een stuk tuin opgeofferd om er moestuin van te maken. We hebben ondertussen frambozenstruiken, bramenstruik, aardbeien, duo-appelboom, pruimenboom staan. Daarnaast hebben we ook nog een stuk waar allerlei groentes in gaan komen, ook kweken we veel op in potten en bakken en dat gaat ook heel erg goed, denk dan bv aan rucola en diverse sla soorten...
    Ben benieuwd hoe het je zal vergaan!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je een berichtje achterlaat! Een goed idee om in bakken rucola of sla te kweken.
      Jij zet misschien ook wel op je blog het met jullie groentes gaat. Ik lees het wel ;)

      Groetjes Anita

      Verwijderen
    2. Je kan 't van vorig jaar ook al lezen!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.